Tuesday, June 1, 2010

I'm Bringing Bouncy Back

This weekend, Ashley and I snuggled together on the couch.  Pretty soon, she looked up at me and said, "Mommy, your belly is bouncy."

Not having a clever response to that, I said "Huh."  She then grabbed a plastic Little People figurine and pretended to make him jump up and down on my belly.  Like it was a trampoline.

"Mommy, your belly is really bouncy."

The Little Person bounced harder and higher.

"Mommy, does that hurt?"

I thought about it.

"Well, physically, no.  Psychologically?  Little bit."

She ignored me and yanked up her shirt.  "Mommy, is my belly bouncy?"

I said "No, your belly is definitely not bouncy."  And feeling a little defensive, I added "And mine is only bouncy because I had babies."

Her face lit up.  "Will I have a bouncy belly some day when I'm a mommy??"

I said "Maybe.  I only got the bouncy belly after I had twins, though."

She sat back and smiled.  "Mommy, I'm going to have twins when I'm a mommy so I can have a bouncy belly, too."

And here I was, thinking I needed to start doing pilates or the shredder or crunching or whatever the cool kids are doing these days.  Instead, I'm bringing bouncy back, baby.

Pass me another brownie, please.

27 comments:

Amber Page Writes said...

And that's why kids are awesome. I'll join you in the bouncy club!

Brandy said...

hahahahha. yay. I can't wait until someone appreciates my bouncy belly

Tabatha said...

after twins plus one.. i got the BOUNCE too lol
:) this was cute :)

cfoxes33 said...

Bouncy...LOLOLOLOL

MandyE (Twin Trials and Triumphs) said...

My (misshapen) belly button seems to be an endless source of entertainment for our girls. At least it cracks me up when they start snooping around to find it...and my husband's...and anyone else who happens to have an untucked shirt. No navel is safe in our house! HA!!!

liz said...

Bring it, girl! And bring it along with your fab new lavender background!

Sadia said...

I remember how much I loved snuggling against my grandmother's "bouncy" belly when I was a kid. Maybe twin skin was designed to give babies (and big Ashley-sized girls) comfort.

Ms. Understood said...

Dag, my belly is kinda bouncy and nothing human has resided therein?? I wonder if my bouncy belly is as cool as yours, LOL.

HT said...

That is so typical of the smart commentary we get from the kiddos. They will love us no matter what! You don't have to be perfect; even though I think you look fantastic!

wonderchris said...

Awww. Ashley - you are the best.

I'm gonna go have a brownie too - to celebrate bouncy bellies everywhere. ;)

Cheryl said...

I love this. Seriously. I love it when my daughter tells me she wants to have a baby and name it Xander - which just so happens to be the name of her baby brother. She wants to be just like me! She's 4 1/2, so I have, what, another year or two before everything about me is just too weird?

blueviolet said...

OH yeah, eat it ALL right now and love the bounce!

Jen said...

Yeah!!! I am SO happy that you are bring bouncy belly back cause I got a bouncy belly too. :)

Oh and I LOVE the new look. :)

sara said...

Hmmm...I adopted so what can I blame my bouncy belly on?!

Helene said...

First off, I love the new look...I had to double check and make sure I was at the right blog! The purple is so calming!!

Secondly, love that you're bringing bouncey back!!!! I've got one too..but my kids don't seem as impressed with mine.

Kmama said...

Ahh, at least she made you feel better! I'm heading into surgery tomorrow for my gallbladder and my 5 year old wanted to know if they were going to take my fat out. :-)

Jenny said...

Too funny... leave it to the kids.

BranderPaul said...

Woman. You are absolutely, phenomenally, completely GORGEOUS. You could eat a whole tray of brownies and you'd still be super hot.

Wow.. I'm a big creep. Please don't sick Scott on me :)

Katherine said...

I wish that I could bring bouncy back, but for some reason, I haven't been able to pull it off. Good for you.

mary grace said...

2 x twins = 2 x bouncy = urgh

mary grace said...

...or does that make it 4x bouncy? uuuurgh

Duchess said...

That's adorable! Go bouncy!

Brooke G. said...

That is hysterical!
Mine is bouncy too and I didn't have twins - eeekkkk!!!!!

Kristy said...

Bouncy bellies unite! It's terrible - my son loves to look and touch my belly! Ack!

gringationcancun said...

I have no kids, but my fiance loves to grab my belly on occasion. Yeah, thanks buddy. Haha

I read a survey a few months ago saying 80% of men prefer their significant other to NOT have a flat stomach. Interesting, right?

Kari said...

That's hilarious, from the kids point of view, not yours. My daughter told me I had BIIIIGGGG butt when I was pregnant with my son. Thanks.

anne maskell said...

Hi! I just found you on Friday Follow, and I'm your newest follower! I love your blog!